torsdag 3 november 2011

V 36 idag =) (35+0)

Hallojsan!

Idag går vi in i v. 36 så nu är det 4 max 6 veckor kvar tills Ärtan anländer till världen =)
Konstigt att det fortfarande känns så overkligt, trots att jag känner av henne typ hela tiden och att jag ser ut som en knubbsäl haha så har man svårt att fatta att det är en liten bebis där inne.

Igår var jag och hämta en TENS-apparat hos min sjukgymnast, ååå va skönt det var att sitta med den på igår kväll. Hade hållt igång lite igår så visste att det skulle straffa sig på kvällen, men TENS:en hjälpe ju så bra så nu kanske man kan börja röra på sig lite mer utan att ligga däckad sedan ;)

Sover konstigt gör man med, vaknar 3-5 gånger per natt för att kissa och varje gång jag ska vända mig i sängen, men antar att det är kroppens sätt att förbereda sig för vad som komma skall. Alltså förbereda för vaknätter =) Drömmarna ska vi inte ens prata om de är helt absurda och det har hänt att jag vaknat av att jag gråter mitt i natten och kan inte riktigt förklara varför.... kan ju säga att man chockar sin sambo emellanåt =)

Något helt annat som jag funderat en hel del på är att det nu är 3 år sedan jag var i Tanzania, en resa som jag aldrig kommer att glömma. Var där och hade praktik först och sedan kom D dit och vi hade semester. Under min praktik fick jag vara med vid förlossningar och jag kan säga att det går ju inte riktigt till som här hemma i Sverige, jag försöker tänka att kan dem så kan jag ;)
Tänker också mycket på den undermåliga neonatalvården som var där, visst gjorde det sitt bästa utifrån sin religon och sina  begränsningar, men de kunde gjort mer. Jag är glad att vi har så pass fin och bra sjukvård här i Sverige, uppskattar den mycket mer sedan resan till Tanzania.

Bjuder på lite bilder från min praktiktid.....

Min säng, mitt fort det gäller att stoppa in myggnätet under madrassen för att slippa ovälkomna gäster ;)

Vi lagar mat i huset vi bor i =)


Akta så jag inte knockar dig!!
en söt insekt som jag stötte på

Här har man anpassat sig lite =)




Smygfoto av de två bananbärande kvinnorna =)


Taxidriver mr Zaddick
han var den yaxi chaufören man ringde för man litade på han =)

En dag upp i berget, och ett underbart iskallt dopp i detta vackra vattenfall



Efterrätt =)

Undrar vad som finns i dessa trälådor???

Jo bebisar!

Jag sondmatar en liten med bröstmjölk

En liten bebbe som de kämpade med

Förlossningssalen, i den ena hinken slängdes skräp och den andra Moderkakan.

Förlossningssalen

Ännu en bild på förlossningssalen

Till sisst en oerhört stolt mamma till trillingar som föddes vaginalt och vägde 2500g styck och dessutom var mamman fullgången. Man kan säga att man var rätt så imponerad ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar